"
Logo Powiat Suwalski

STAROSTWO POWIATOWE W SUWAŁKACH

ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki
tel. centrala: +48 87 565 92 00,
fax: +48 87 566 47 18

bok@powiat.suwalski.pl
sekretariat@powiat.suwalski.pl

SPIS TELEFONÓW
GODZINY PRACY URZĘDU
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30

Wydział Komunikacji,
Wydział Architektury i Budownictwa

obsługa klientów od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 14:30



Punkt Obsługi Kasowej przy ul. Świerkowej 60, 16-400 Suwałki
czynny w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Suwałkach
poniedziałek – piątek 7:30-15:30


Wersja Angielska Serwisu Wersja Litewska Serwisu


"
15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
Po raz pierwszy obchody odbyły się w 1983 r. w rocznicę przemówienia prezydenta Johna F. Kennedy`ego, wygłoszonego w 1962 r. w Kongresie Stanów Zjednoczonych. Prezydent Stanów Zjednoczonych zaprezentował wówczas projekt ustawy o prawach konsumentów zawierający cztery podstawowe prawa, a mianowicie:
  • prawo do bezpieczeństwa,
  • prawo do informacji,
  • prawo wyboru spośród różnych produktów i usług po konkurencyjnych cenach,
  • prawo wyrażania opinii, które mają wpływ na kształtowanie polityki konsumenckiej.
Instytucjonalnie ochrona konsumentów w Polsce jest zadaniem wielu podmiotów administracji rządowej, samorządowej i organizacji pozarządowych, które łącznie stanowią system pozarządowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

Na szczeblu samorządowym problematyką ochrony praw i interesów konsumentów zajmują się powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów.
Do zadań rzeczników należy w szczególności:
  • zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
  • prowadzenie edukacji konsumenckiej.
Konsumenci w Polsce mogą zwrócić się o także o bezpłatną poradę do innych instytucji: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcji Handlowych, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich czy Federacji Konsumentów.
W sprawach transgranicznych lub branżowych pomoc konsumentom świadczą: Europejskie Centrum Konsumenckie, Rzecznik Finansowy, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Urząd Regulacji Energetyki, Urząd Transportu Kolejowego, Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Przypominamy o możliwości uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawach konsumenckich
u Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym  w Suwałkach osobiście w pok. nr 122, telefonicznie pod nr tel. 87 5659277 lub e-mailowo: prk@powiat.suwalski.pl    

Wszystkim konsumentom życzę udanych, przemyślanych i bezpiecznych transakcji oraz uczciwych przedsiębiorców.

Anna Micielica
Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Pliki do pobrania

Pozostałe Aktualności

< Strona z 64 >