Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach
I piętro, pok. 131
e-mail: elzbieta.osinska@powiat.suwalski.pl
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach składa się z: grupy planowania kryzysowego ( w jej składzie jest dwoje etatowych pracowników Starostwa Powiatowego w Suwałkach) oraz grupy monitorowania, prognoz i analiz (jest zorganizowana w oparciu o skład osobowy i na bazie Komendy Miejskiej PSP w Suwałkach).
Zadania grupy planowania cywilnego Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego:
- Grupa planowania cywilnego uczestniczy przede wszystkim w przedsięwzięciach planistycznych tj. w opracowywaniu, aktualizacji, weryfikacji Powiatowego Planu Reagowania Kryzysowego - podstawowego dokumentu, zawierającego rozwiązania o charakterze organizacyjno - prawnym i taktyczno-operacyjnym w celu zapobieżenia skutkom klęsk żywiołowych lub ich usunięcia na terenie powiatu,
- Ponadto stale współpracuje z instytucjami prowadzącymi stały monitoring środowiska,
- Organizuje i nadzoruje funkcjonowanie powiatowego systemu wykrywania i alarmowania, realizuje treningi w ramach tego systemu oraz szkolenie obsady Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
- Gromadzi i uaktualnia informacje o obiektach i obszarach stwarzających potencjalne zagrożenie dla ludzi i środowiska,
- Opracowuje i aktualizuje dokumentację Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
- Współpracuje z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz z samorządami gminnymi z terenu powiatu.